NORYN + JASNI + ALIFF + IRFAN = MY FAMILY

NORYN + JASNI + ALIFF + IRFAN = MY FAMILY

Wednesday, December 23, 2009

OLE-OLE DARI MELAKA DAN KELANTAN

Hari Isnin aku dapat ole2. Nak tau apa? Cencalok dan juga Budu.. Citer nyer cam ni. aku sebenarnya tak makan benda2 ni. Tapi masa aku praktis koir hari tu catering tu ada lah buatkan cencalok utk kami makan tengahari. Aku pun cuba rasa...sedap gak rupanya cencalok ni.. lepas tu aku pun jumpa Tuan Azman. Dia ni orang melaka dan mmg tiap2 minggu ulang alik ke melaka sbb family dia kat sana. So aku pun mintak lah dia belikan sebotol cencalok. Once aku dapat jer cencalok tu aku terus try buat mcm mana kakak catering tu buat.. Jadi .. sama rasa.. sebotol tu habis dalam seminggu jer. Tuan Azman pulak cam tau2 jer yg cencalok dia bagi tu dah habis. Isnin pagi tu dia terus bagi 2 botol kat husband aku. Terima kasih bebanyak yer tuan... murah rezeki...tuan( maklumlah org bagi free) .... Lepas tu pulak aku nampak zidin, member husband aku bagi 2 botol yang berbalut ngan suratkhabar. Aku ingatkan apa rupanya budu... dia baru balik dari kelantan tu yang bagi kami 2 botol budu.. sebenarnya aku tak pandai lagi nak makan budu. Aku tak tahan bau dia. tapi husband aku mmg hantu betul... balik2 terus dia suruh aku masak style kelate plus ngan budu yg zidin bagi.. so sekarang ni kalu aku masak confirm dalam menu aku ada cencalok utk aku n budu utk husband aku. Baru adil kan. anak2 aku pulak belum pandai lagi makan benda2 ni......so utk dia org aku bagi kicap jer lah...







2 comments:

A.H.A.D said...

hi noryn!
ingt aku lg tak? its me gee!
aku ingt ko lg tau :)
dtgla blog aku kalo ko ingt aku lg haha

noryn said...

aku ingat sangat kat ko.. ko kan budak penakut bila aku kena histeria hari tu... wawahwahahhh....