NORYN + JASNI + ALIFF + IRFAN = MY FAMILY

NORYN + JASNI + ALIFF + IRFAN = MY FAMILY

Thursday, September 2, 2010

MACAM MANA NAK UBAH NI??????

Raya tahun lepas + 2 tahun lepas nyer susun atur









Biasanyer time2 nak raya ni akulah yang paling sakan skali buat preparation. Tapi tahun ni rasa cam takde mood jer. Tak tau lah pergi mana mood raya aku tahun ni. Walaupun takde mood semua preparation utk aku dan anak2 dah siap. Tahun ni baju raya aliff ngan irfan 6 pasang sorang termasuk lah baju melayu. Aku tak banyak cuma 4 pasang jer ( itu pun baru jer siap semalam) ngan sepasang kasut( sumbangan ehsan dari adik aku). chewah detail lah pulak.. takper sambung lagi.. langsir sebelum puasa aku dah siapkan. Itu pun last2 minit sebelum lobo balik ke sabah dia sempat jahitkan langsir utk aku. kuih mcm biasa setiap tahun aku tempah ngan kak natrah. biasanya aku jual kat opis, tahun ni aku jual jugak tapi tak banyak. Yg banyak order cuma adik beradik aku jer. So tahun ni kalau pergi rumah aku ke, rumah mak aku ke, rumah adik aku ke, kuih kita org sama jer.Tahun ni kami tak cat rumah cuma cat pagar depan jer, itu pun sbb warna nyer dah luntur. Hujung minggu hari tu sempat lah aku balik kampung tolong potong rumput kat rumah nenek aku. Hujung minggu ni baru aku cadang nak kemas rumah ngan gantung langsir. Itu pun kalau mood rajin dtg. kalau tak mlm raya lah nampaknyer.. sekarang ni masalah besar yg aku tengah facing adalah masalah nak mengubah perabot2 yang ada kat dlm rumah tu. dah penat rasanya ubah2 sampai dah tak tau nak ubah mcm mana lagi. semua nyer tak menarik.. kot2 kalau ada sesiapa yg sudi dtg tolong susun atur kan rumah aku, mcm Eric Leong ker, kedatangan anda amat diharapkan ( ade ker). Gambar kat atas ni adalah antara contoh2 gambar rumah aku tapi mmg tak menarik sgt pun..korang ada idea tak nk ubah camner???

No comments: