NORYN + JASNI + ALIFF + IRFAN = MY FAMILY

NORYN + JASNI + ALIFF + IRFAN = MY FAMILY

Wednesday, November 11, 2009

ALIFF SEMANGAT NAK GI KONVO


YEH...YEH.... DAH GRADE.....
Semalam adalah hari yang penuh makna buat aliff, setelah hampir setahun duduk di bangku Pra sekolah. HARI KONVOKESYEN PRA SEKOLAH bagi pelajar 6 tahun Sek Rendah Keb Larkin (2) Johor Bahru . Sebenarnya Aliff ni dah tiga tahun berturut2 gi konvo maklumlah dia kan 4 tahun dah start sekolah. Sebelum ni aliff pernah belajar di beberapa nursery antaranya Taska Aiman, Taska Puri (Kastam) dan yg last ni pra sekolah kat larkin. Dlm banyak2 tempat yg aliff pergi nampaknya kt sek. larkin ni je yg nampak peningkatan. Aliff dah mula kenal huruf dan dah boleh membaca.. sebelum ni hampeh.... warna pn tak kenal...... Aliff ni jenis budak yg sgt lasak... tapi manja.. yg buat aku x tahan ngan dia ni satu jer ..mulut dia yg terlalu banyak ckp dan kadang2 tu benda yg tak patut2. mengikut teacher dia, aliff ni kat sekolah rajin ... ye ker rajin?...(tapi kenapa bila balik rumah jer dia terus jd malas). dia tak suka buat benda2 yg remeh contohnya mewarna, melukis dll tp yg dia minat mengira.. (calculation) tp kalu diikutkn aku ni mmg lemah langsung pasal mengira ni...Masa aku sekolah dulu pn tak pernah lulus subjek tu. Maybe dia ikut baba dia. Baba dia mmg terror maths maklumlah kalu masuk dlm bidang bussiness ni mmg kena pandai kira. kalau tidak mau bankrup/ditipu kan! (sesiapa yg tak tahu baba tu adalah panggilan aliff utk bapa kandung aliff, daddy tu plak panggilan utk husband aku sekarang) Kami dah divorce masa umur aliff 3 tahun dan irfan masa tu baru setahun.....So smalam semua student kena berkumpul kat bangunan JOTIK pkl 7.30pg. tapi aku sampai awal. Pkl 7.10pg aku dh sampai masa tu teacher dia org semua x smpai lagi.. dlm 7.30 baru semua teacher sampai. aku pn terus tinggalkan aliff dah hantar irfan pulak ke rumah nenek dia. Lepas tu baru aku n husband aku g kerja.....

Muka Aliff di awal pagi. Ni tengah semangat. alamak lupa pulak nk pakai topi.


Irfan yang setia menemani abang dia walaupun sebenarnya dia jelous tgk abg dia pergi. Adik sabar yer nanti mama antar adik g sekolah 2 tahun lg....

Mana teacher2 ni????
Ni mama dia yg sajer jer nak interprem

1 comment:

yatispeed said...

sian mama feeling ambik gambar sorang2..hehehee...