NORYN + JASNI + ALIFF + IRFAN = MY FAMILY

NORYN + JASNI + ALIFF + IRFAN = MY FAMILY

Friday, December 4, 2009

MAKAN ANGIN KE BRINCHANG CAMERON HIGHLAND

N3 ni kira sambungan dari cerita balik kampung semalam. Ini kira first time lah aku n family aku ke cameron highland. Keluar dari Highway Tapah dlm pukul 4 ptg dan aku sampai ke Brinchang lebih kurang pukul 6 .30ptg. perjalanan sungguh bosan campur takut sbb jln nyer sungguh bnyk selekoh. sampai2 kami terus cari hotel. sebenarnya dari jauh aku dah nampak satu hotel yg betul2 terletak atas bukit. aku terus suruh husband aku pergi kat hotel tu. kebetulan pulak hotel tu terletak betul2 belakang balai bomba so senanglah husband aku nak jumpa kawan dia. Masa tu cuma ada satu jer bilik yang available utk 2 katil queen size. maklumlah cuti sekolah semua hotel penuh. Harga pn murah gak 1 mlm cuma RM 200. Lepas check in husband aku terus lelap. maklumlah dah letih memandu. Aku pulak sibuk mandikan anak2 n bersiap utk keluar malam tu. Dalam pkl 8 mlm husband aku ajak kami keluar. destinasi kami adalah ke pasar mlm.. best jugak sbb banyak sgt sayur yg segar2 dijual kat situ. tp aku tak beli pun. Tiba2 member husband aku call. Dia ni kerja kat balai cameron baru sampai dari Kelantan. Nama dia Shahrul kalau tak silap aku tp dia lebih dikenali dgn panggilan Imam sebab masa dia org pergi kursus Scuba dulu dia jd Imam husband aku pulak jd bilal . Tu yg gelaran tu kekal.

Inilah hotel tempat kita org bermalam


Inilah dia Imam ngan wife dia. Terima kasih banyak2 sbb sudi entertain kita org. Kalau dtg JB nanti boleh lah kami pulak entertain you all yer.


HARI KEDUA

Anak2 aku punya semangat nyer nak berjalan, pukul 7 pg dia org dah bangun. spoil betul, nak bangun lambat pun tak leh. lepas bersiap2 kami terus sarapan. Dalam pukul 10pg Imam call n bawak kami jln2. destinasi pertama adalah ke kea farm tempat jual sayur. kat situ baru aku beli sikit sayur, lepas tu ke Big farm tempat org tanam sayur, strawberry etc......cuma sepanjang aku kat sana hujan jer. tu yg perjalanan kami terbatas. lepas check out aku terus pergi ke ladang teh tapi dsbbkan cuaca hujan, kami tak berkesempatan nak turun. cuma dapat amik gambar jer dari cafe tempat kita org "ngeteh". jadilah....sepanjang perjlnan balik tu banyak org asli jual petai, durian n hasil2 hutan. Aku sempat lah singgah kejap beli seikat petai utk di bawa balik. Destinasi last kami adalah ke Lata Iskandar, tempat ni odw jer nk kuar dari situ. kami pn singgah lah utk amik gambor jer.

Dah siap nak keluar tp kena tunggu daddy mandi dulu


Banyak2 benda yg ada kat cameron tu payung yg menjadi pilihan hati irfan. dia beli payung tu guna duit raya yg nenek dia bagi masa jln2 kat pasar mlm. tak mahal RM 9 jer....

Alif yg menyebok jer nak gak amik gambor ngan payung adik dia. duit dia langsung tak beli apa2 dgn alasan nak simpan. tapi sebenarnya dia ni mmg kedekut pun.

Ni masa kat Big Farm ( ladang tomato)


Salad yg ditanam menggunakan kaedah hydroponic






cuba teka kat atas tu pokok apa???? ya pokok anggur

ladang strawberry

Singgah kat kedai cameron valley beli teh

kat belakang tu adalah pemandangan ladang teh dari cafe tempat kami berhenti ngeteh. (Husband aku yg sgt eksen sbb dia tak pakai pun sweather dgn alasan dia tak rasa sejuk pun konon ala2 peserta yg bakal panjat gunung Everest lah...)






kat sinilah kami berhenti utk beli petai..

singgah kejap kat sini




Dalam pukul 9.30 mlm kami selamat sampai kat rumah. wah leganya setelah hampir seminggu aku tinggalkan rumah. masuk2 rumah jer terus aku ligat menguruskan baju2 kotor n kemas brg2 yg kami beli.


Aksi 2 beradik yg seronok dh sampai kat rumah

Ini lah dia antara brg2 yang sempat aku shopping


Menu kami esoknya

Sambal udang petai





2 comments:

afayufu said...

salam.. hai noryn! lama tk dgr citer.. still guna no. lama lagi ke? singgahle kat blog ayu..

yatispeed said...

comel2 la anak2 ko, noryn..secomel mamanya sekarang..